Magazine Back

  • Deze week een korte update met nieuws over KONKAV, oproepen en vacatures, info over OASE, NTR KORT, VERS, CineMart en Shortcutz.

     

    ALLEREERST

    Druk zijn we met een nieuwe en frisse site voor KONKAV. Een site waarin we het netwerk en talent in Brabant in de spotlight zetten. Deze maand gaat de site live. Veel verbeteringen zijn aangedragen door av-makers. CMD-er Claire Martens deed een onderzoek naar KONKAV en sprak met 25 makers over het platform, haar functie en hoe het beter kan. Binnenkort op KONKAV een blogpost over de resultaten. En noteer vast in je agenda: een nieuwe KONKAV connects: portfoliomiddag  i.s.m. SuperRebel.com op donderdag 26 juni. Deelnemende bedrijven volgen nog!

    ***

    OPROEPEN & VACATURES

    aanmelding HAFFTube geopend
    De internationale competitie voor webanimaties (van maximaal vijf minuten) gaat van start. Op HAFFTube gebeurt het allemaal, het officiële kanaal van HAFF op YouTube. Naast de competitie zijn ook films van vorige edities te zien en festivaltrailers.Van slapstick en experimentele films tot videoclips en sociaal-politiek geëngageerde producties. De jury bestaat uit filmmakers die met hun films zijn geselecteerd voor de competitie voor shorts. Aanmelden kan tot 7 maart.

    ***

    gezocht: plannen voor kleurrijk jeugddrama van 25 minuten
    Zapp en het Mediafonds presenteren Nu of Nooit! 3, een stimuleringsproject voor de ontwikkeling en realisering van cultureel divers jeugddrama met een lengte van 25 minuten voor de oudste doelgroep van Zapp (8-12 jaar). Meer info vind je hier.

    ***

    oproep: kant-en-klare studio te huur
    Heb je grootse plannen met epische verhalen of gepolijste photoshoots, maar zit je portemonnee even niet mee? Of heb je gewoonweg de ruimte of middelen niet? Dan is de GIG Studio in Breda misschien iets voor jou. Meer info vind je hier.

    *** 

    vacature: (uitvoerend) producent
    Voor een nieuw historisch filmproject, The Wicker Shield, zoekt Phalera Filmworks een (uitvoerend) producent. Het gaat om een gedramatiseerde documentaire over het leven van Romeinse militairen aan de Noordgrens van het Romeinse Rijk.

    *** 

    videostage bij Amateurvoetballive.nl
    Ben jij op zoek naar een uitdagende videostage bij een nieuw/online platform waar je veel kunt leren maar ook je eigen mening kunt geven? Kom dan stage lopen bij Amateurvoetbal live. Wij staan open voor nieuw talent en delen graag onze kennis. Info via  ruud@amateursportlive.nl

    NIEUWS

    toekenningen binnen OASE, ook voor Hetty Naaijkens-Retel Helmrich
    Het Nederlands Filmfonds en het Prins Bernhard Cultuurfonds hebben aan tien documentairemakers een financiële bijdrage toegekend in het kader van het nieuwe stimuleringsprogramma OASE, voor de ontwikkeling van lange documentaires. Ook Hetty Naaijkens-Retel Helmrich ontvangt een bijdrage voor Music Never Dies. Lees meer.

    ***

    Frodo Kuipers geselecteerd voor NTR KORT
    Kuipers animatiefilm Fata Morgana krijgt een vervolg: Salto Mortale. De animatiefi;m, geproduceerd door Il Luster Films, is geselecteerd voor NTR KORT. Lees meer.

    *** 

    VERS International
    Van 28 februari tot 2 maart 2014 vindt het eerste VERS International evenement plaats in Parijs. Een weekend voor 8 Nederlandse producenten, waarin de ontmoeting met gerenommeerde Franse filmprofessionals centraal staat. Het doel van VERS is om een internationaal netwerk van nieuwe makers op te bouwen.

    *** 

    Drie extra prijzen uitgereikt bij slot CineMart
    CineMart, de co-productiemarkt van het IFFR, sloot gisteren haar 31ste editie af met niet twee maar vijf prijzen. Het Amerikaanse Global Film Initiative besloot tijdens de CineMart drie projecten te belonen met 10.000 dollar elk. Daarnaast zijn de Eurimages Co-Production Development Award (30.000 euro) en de Arte International Prize (7.000 euro) uitgereikt. Lees meer.

    ***

    Shortcutz A'dam gaat samenwerken met ShortsTV
    Shortcutz Amsterdam, het wekelijkse evenement rondom makers van korte films, gaat samenwerken met ShortsTV. Maandelijkse winnaars van Shortcutz krijgen de mogelijkheid hun werk te verkopen aan het geheel aan kortfilm gewijde kanaal. ShortsTV heeft een wereldwijd bereik van 30 miljoen huishoudens. Lees meer.

Headlines

Tip de redactie

Cloudtag

Categorieen

Archief

Powered by BKKC