Magazine Back

  • Beeld: anne.be

    Wekelijks plaatsen we een item in de magazine met kortnieuws. Deze nieuwsitems worden door jullie aangeleverd. Heb je nieuws over een interessant project, een speciale filmvertoning of iets anders, laat het het ons weten. De berichten die we plaatsen zijn kort en bondig met een link naar meer informatie op het internet. Stuur je nieuws inclusief een link door naar s.douma@bkkc.nl.

    IFFR vanavond start kaartverkoop

    Het complete programmaschema, alle films van A tot Z, trailers en informatie over de programmaonderdelen is nu te vinden op de website van het IFFR.  Gister startte om 20.00 uur de speciale voorverkoop voor Tiger Friends en houders van een Unlimited Pas. Vanavond om 20.00 start de officiële kaartverkoop. Lees meer

    Verkade kan straks ook 3d films draaien

    De Verkadefabriek in Den Bosch gaat digitaliseren. Vanaf half februari is het dan ook mogelijk om in de vijf filmzalen van de Verkadefabriek 3D-films te vertonen. Dat zegt filmprogrammeur Ilona van Heeckeren van de Verkadefabriek. Vorig jaar was opnieuw een topjaar voor de instelling. De filmzalen trokken ongeveer drieduizend bezoekers meer dan in 2010: 123.000 mensen. Lees meer over de bioscopen en bezoekcijfers afgelopen jaar in het Brabants Dagblad van donderdag. Lees meer

    Frank Lammers over Oscar-kanshebber Rundskop: "Een hele goede film"

    "Echt echt echt een hele goede film." Dat zegt de Brabantse acteur Frank Lammers uit Mierlo over de film Rundskop, waarin hij een belangrijke rol heeft. De Belgisch-Nederlandse productie staat op de shortlist voor een Oscar. Hij hoopt mee te mogen naar de uitreiking in Los Angeles. "Een beetje met Kate Winslet babbelen is wel leuk." Lees meer

    Video on demand gaat doorbreken

    Video on demand is er al wel in Nederland, maar krijgt dit jaar definitief voet aan de grond. Dankzij tablets en televisies met internetaansluiting zal de markt voor het bekijken van films, tv-series en documentaires de komende jaren fors groeien: van 42 miljoen euro in 2010 tot 135 miljoen euro in 2015. Lees meer

    Mediabeleving nauwelijks veranderd

    TNS NIPO heeft voor de vierde keer onderzoek gedaan naar de mediabeleving in Nederland. Hoewel er de afgelopen jaren veel gebeurd is in het medialandschap heeft dit maar tot kleine veranderingen geleid in de relatieve posities die de mediumtypen (tijdschriften, internet, dagbladen, televisie, radio, huis-aan-huisbladen, bioscoop en post) innemen op de elf belevingsdimensies, zo concludeert het onderzoek. Het onderzoek meet “de emotionele, gevoelsmatige ervaring (subjectieve beleving) die mensen ondergaan tijdens het consumeren van media en reclame”. Lees meer

     

Headlines

Tip de redactie

Cloudtag

Categorieen

Archief