Magazine Back

  • Er zijn plannen om van de oude Casino-bioscoop in de Bredase Reigerstraat een complex te maken waar horeca wordt gecombineerd met activiteiten. Voor dat laatste zijn diverse opties. "Je kunt denken aan een filmhuis of theater. Maar een klimhal of een paintbal-hal zouden ook kunnen.”

    Cubiss initiatiefnemer voor mediawijsheid-netwerk

    Het MediaPakt is een lerend netwerk, dat ervoor zorgt dat mediawijsheid binnen het onderwijs structureel aandacht krijgt. Organisaties die zich aansluiten bij het MediaPakt spreken af om de mediawijsheid van leerlingen (en leraren) te vergroten. Cubiss is als initiatiefnemer aanjager en verbinder van het MediaPakt. Lees meer

    Nieuw leven voor Bredase Casino-bioscoop

    Er zijn plannen om van de oude Casino-bioscoop in de Bredase Reigerstraat een complex te maken waar horeca wordt gecombineerd met activiteiten. "Je kunt denken aan een filmhuis of theater. Maar een klimhal of een paintbal-hal zouden ook kunnen," zegt René Maas van projectontwikkelaar Maas-Jacobs. Lees meer

    Go Short-films automatisch op longlist Oscars

    Het Go Short festival is als eerste Nederlandse filmfestival een Oscar Qualifying Festival. Dat betekent dat films die op dit festival vertoond worden automatisch op de longlist van the Academy Awards komen. Lees meer

    IFFR als merk door het jaar heen

    Interview met Fiscal Peters, het nieuwe hoofd Marketing & Communicatie bij het International Film Festival Rotterdam. Hij wil IFFR neerzetten als merk door het hele jaar heen. Lees meer

    Kabelaars moeten meer betalen voor doorgeven inhoud

    “Nederland is een wingewest voor kabelboeren als Ziggo en KPN, sociale media als Facebook, YouTube en Google, commerciële omroepen als RTL en SBS, en een videoboer als Netflix. Zij verdienen miljarden aan abonnementen en reclame. Vaak zonder zelfs maar belasting te betalen.” Aldus VPRO directeur Lennart van der Meulen. Jan de Jong, directeur van de NOS, sluit zich bij Van der Meulen aan. Lees meer | VPRO, Lees meer | Villamedia

    Selectie bekend KORT!

    Voor KORT!, het jaarlijkse project voor de korte film, zijn tien filmplannen uit 83 inzendingen geselecteerd. Een gezamenlijke commissie van het Nederlands Filmfonds en de NTR koos tien korte fictiefilms, met een lengte van 5 tot 10 minuten. Lees meer

    Einde Mediafonds

    Na 28 jaar heeft het Mediafonds per 1 januari 2017 zijn reguliere activiteiten beëindigd. In de eerste maanden van 2017 worden alle nog lopende projecten afgewikkeld. De archieven worden overgedragen aan het Nationaal Archief. Daarnaast zijn straks bij Beeld en Geluid documenten en materialen te vinden die samen een goed beeld geven van de betekenis van het fonds. Lees meer

    Nederlands kortfilmtalent bekend op 23 januari

    In drie jaar tijd hebben de Shortcutz Amsterdam Annual Awards zich ontwikkeld tot de belangrijkste competitie voor kortfilmtalent van Nederland. Op 23 januari 2017 worden ze voor de vierde keer uitgereikt tijdens een ceremonie in EYE. Dan wordt ook de Shortcutz Amsterdam Career Award 2017 uitgereikt aan regisseur Pieter Kuijpers, die onlangs besloot te stoppen met regisseren. Lees meer

    VPRO Gids neemt kijkje in keuken van het filmmuseum

    Eye Filmmuseum in Amsterdam heeft sinds september een nieuw Collectiecentrum: een expertisecentrum voor professionals die zich bezighouden met filmconservering, restauratie en onderzoek. Lees meer

    Illegale content aangepakt in 2016

    BREIN heeft vorig jaar 231 sites/diensten offline gehaald die illegale content aanboden. Verder heeft de auteursrechtbeschermer 26 grote uploaders aangepakt en 18 Facebookgroepen verwijderd. Zo blijkt uit de cijfers over 2016. BREIN wil dat internetproviders een waarschuwingsbrief sturen naar klanten die illegale content hebben gedownload. Lees meer | BREIN, Lees meer | Entertainment Business

    Conferentie over innovatief gebruik van muziek in film, games, tv en commercials

    Buma Music in Motion, de conferentie over innovatief gebruik van muziek in film, games, televisie en commercials vindt plaats op 23 mei 2017 in Amsterdam. Music supervisor Amelia Hartley en voormalig Tindersticks-gitarist Dickon Hinchliffe zijn te gast. Beiden hebben gewerkt aan de serie Peaky Blinders. Daarnaast is ook artificial intelligence een van de focuspunten. Lees meer

    Bioscoopreclame kan veel effectiever uitpakken voor merken

    Dat is de conclusie van een recent onderzoek naar het rendement van reclame in de bioscoop in het Verenigd Koninkrijk. Lees meer

    Zeven non-fictie transmedia producties gehonoreerd

    In de derde ronde van de Non-Fictie Transmediaregeling zijn uit negentien aanvragen zeven projecten gehonoreerd. Deze regeling is gericht op de ontwikkeling en realisering van projecten met artistieke kwaliteit die de grenzen van het lineaire documentaire genre onderzoeken en een maatschappelijk relevant onderwerp hebben. Lees meer

Headlines

Tip de redactie

Cloudtag

Categorieen

Archief

Powered by BKKC