Magazine Back

  • De komende 10 weken kun je hier via blogs de AV-avonturen volgen van de eerstejaars studenten van Avans CMD ’s-Hertogenbosch. De studenten gaan in teams aan de slag met het project Motion Design, waarin een korte audiovisuele productie in een actuele online context wordt gemaakt. Doel van de video is meer aandacht genereren voor opdrachtgever MU. MU wil dat studenten door hun ogen Strijp S in beeld brengen.

    Project room MU is een spin in het web op Strijp S. Bij MU vind je steeds wat anders: ze staat voor vernieuwing, verandering en experiment. MU is nieuwsgierig en heeft een positief kritische kijk naar de wereld om haar heen. MU wil geen ‘platte’ commercial maar een online-video waarin het onvoorspelbare en verrassende van MU voor het voetlicht komt. Ze wil mensen informeren over Strijp-S en enthousiasmeren voor MU. 

    De meest waardevolle productie komt bij MU online (mu.nl) en wordt gebruikt voor communicatiedoeleinden. Het meest bijzondere project staat een week lang in de spotlight bij KONKAV.

    Veel plezier,

    Robert de Vaan, docent Avans CMD ’s-Hertogenbosch

    ---

    WEEK 5: PITCH, Q&A EN INSPIRATIEDAG

    Na de roostervrije week begon week 5 met een pitch en Q&A met Kimberley van Uden van MU en Janneke van Laar van KONKAV. De teams presenteerden deze dag een grote diversiteit aan concepten. Op dinsdag brachten studenten en docenten een bezoek aan het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. Naast rondleidingen, een bezoek aan de YouTube-expositie en de interactieve Experience waren er ook sprekers. Marlies Hakvoort (Hilversum Media Campus), Bas Agterberg (Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid), Marnix Smidt (Born05) en Geert-Jan Strengholt (VPRO) zorgden voor een kickstart van de productfase in het midden van het project.

    BLOG TEAM K

    "Wij zijn Sanne de Laat, Savannah Schreuter, Lizanne van Oorschot, Binh Tran, Tim van Caulil en Sjors Hertrooij, en samen vormen wij team K.  Wij hebben geen van alle professionele ervaring met motion design, maar maken weleens amateurfilmpjes. Deze week hebben we voor de opdrachtgevers van MU en KONKAV een pitch gehouden waar we ons concept voorlegden. Wij zijn ook naar Beeld en Geluid geweest in Hilversum. Hier kregen we presentaties van de vertegenwoordigers van Hilversum Media Campus, Beeld en Geluid, Born05 en VPRO digital. We konden ook een kijkje nemen in de YouTube-tentoonstelling, waar je verschillende testjes kon doen die te maken hadden met YouTube en veel geschiedenis en informatie kon vinden. Ook kregen we toegang tot de Experience, waar je verschillende experimenten kon doen die allemaal te maken hadden met media zoals Een nieuwszending opnemen of in een aflevering zitten van een serie. Dit werd ook allemaal opgenomen en opgeslagen in een interactieve ring, waardoor je dit allemaal thuisgestuurd kreeg.

    Op dit moment zitten we in de fase waar we een draaiboek en storyboard aan het maken zijn, met alle specifieke details van ons filmpje. Wij verwachten volgende week met de productiefase te beginnen, aangezien we dan beeld- en geluidsopnames gaan maken. Wat erg tegenzat was het feit dat we door wat motivatieproblemen door sommigen uit ons team en door creativiteitsblokkeringen wat achter gingen lopen. We hebben nu dus nog maar kort de tijd om dit recht te zetten. Wat goed ging was dat op het moment dat we een algeheel concept hadden, we heel snel op ons definitieve concept kwamen. Hierna werden we erg gemotiveerd waardoor je zin krijgt om het zo snel mogelijk te maken. De volgende keer gaan we wat strenger zijn bij het maken en schenden van afspraken en beginnen we gelijk bij de eerste projectmoment met brainstormsessies over het concept."

    BLOG TEAM L

    "Afgelopen week hebben we onder andere de pitch gegeven aan Kimberley van Uden (MU), Janneke van Laar (KONKAV) en Robert de Vaan (projectcoördinator). Ongeveer anderhalve week daarvoor keken we hier tegen op, omdat we nog steeds in de ontwikkelfase van ons uiteindelijke concept zaten. We hebben onze projectbegeleider ons laten pushen tot we tot een concept kwamen waar we zelf écht tevreden mee waren. Uiteindelijk kregen we dit ook voor elkaar, en konden we ons concept dus alsnog pitchen. Dit verliep bij ons zonder problemen, en het concept bleek in de smaak te vallen.

    De dag hierop hadden we de inspiratie dag bij Beeld en Geluid in het Mediapark in Hilversum. Wat mij persoonlijk erg in de smaak viel was gastspreker Marnix Smidt, van reclamebureau Born05. Hij gaf een showcase van zijn bedrijf en veel van de projecten die hij liet zien inspireerde me erg om meer te gaan doen als designer. De rondleiding vond ik persoonlijk iets minder. Ik vond het interessant, maar het was niet zo dat ik hier meer inspiratie of motivatie door kreeg.

    Wat ons project betreft, zijn we deze week gaan werken aan de storyboards, de eerste concrete audio voor het eindproject, experimenten met speciale filmtechnieken die we toe gaan passen en regelen we vast dat we overal terecht kunnen om te filmen wanneer we weer naar Strijp-S gaan.

    De samenwerking in onze groep verloopt tot nu toe goed, zeker als je verhalen hoort van andere groepen. Sinds ons concept concreet is en ons script uit is geschreven merk ik bij mezelf en mijn teamgenoten dat de motivatie om dit project af te maken alleen maar groter wordt. We kunnen niet wachten om iedereen te laten zien wat ons eindresultaat zal zijn."

    CMD gaat AV | Week 5: Pitch, Q&A en inspiratiedag CMD gaat AV | Week 5: Pitch, Q&A en inspiratiedag

Headlines

Tip de redactie

Cloudtag

Categorieen

Archief

Powered by BKKC